torstai 2. heinäkuuta 2020

Siivouspäivä



















Anni tuli käymään aamupäivällä. Kerroin, että minun pitäisi siivota, kun illalla on tulossa vieraita. Essi on tulossa kylään. Anni kertoi, että hänenkin pitäisi siivota, mutta ehkä myös käydä kirpputorilla, joka aukesi pitkästä aikaa. Huomasin, että minunkin pitäisi varmaan käydä kirpputorilla ja niin me sitten mentiin. 
Kirpputorilla huomattiin, että ehkä pitäisi kävellä toisellekin kirpputorille, joka on ihan lähellä. Niin me sitten käveltiin.

Tulimme takaisin minun luokseni ja matkalla mietittiin, että pitäiskö mennä lähikauppaan. Sitten muistin, että onhan minulla tuo kesäauto ajossa, että ihan hyvin voidaan mennä Lidliin, paitsi että ensin mentiin Sittariin, kun Anni haki paketin postista. 

Tiesin, että jotain pitäisi syödä, mutta mitään ei tehnyt mieli. Sitten hoksasin, että viininlehtikääryleitä voisin syödä. Lidlissä oli niitä tasan yksi purkki ja sen sitten ostin ja kaiken lisäksi -30% hinnasta pois. Ostin myös illaksi salaattiaineksia.

Tankkasin auton ja nyt kun bensaa kerran oli, mietittiin, että vois vähän ajella. Ja sitten me ajeltiin. Ensin mentiin torin ympäri. Sitten kysyin, että pitäiskö ajaa Otalahteen. Annin mielestä piti. Sitten Anni keksi, että ajetaan Petäjäkseenkin. Hiekkatie ei sateiden jälkeen varmaan pölisisi liikaa. Ilman että kysyin Annilta ajoin vielä Talolan ohikin. Siinä matkan varrella on upea lehtikuja, joka on mahtavassa loistossa nyt, kun puut ovat vehreinä.

Sitten oli pakko mennä kotiin, etteivät pakasteet ehdi sulaa.

Anni meni kotiin ja huomasin, että Jonna oli soittanut. Hän kysyi, lähdetäänkö syömään, mutta en jaksanut, vaan sanoin että hakee ruokaa ja tulee tänne syömään. Juteltiin kaikkea ja kerroin, että minun pitäisi siivota, kun illalla tulee vieraita, Essi on tulossa kylään.

Sitten Essi laittoi viestiä, että on lähdössä pyöräilemään luokseni. Sanoin Jonnalle, että hän voi kyllä jäädä luokseni, mutta minun pitää mennä lähikaupan eteen, kun olin sopinut Essin kanssa niin. Jonna ihmetteli, että mitä me siellä kaupassa teemme. Tunsin itseni todella 15-vuotiaaksi, kun sanoin, että ostetaan tupakkaa. Jonna ei tietenkään tuominnut tilapäisiä paheitamme, mutta kyllä häntäkin nauratti. Hän lähti samalla ovenavauksella kuin minä.

Sitten tultiin Essin kanssa meille ja tehtiin tosi kauniit roséviinipohjaiset juomat. Kuvaamisen jälkeen heitettiin kyllä ne kukanröntit pois niistä.

Siivoamisen kanssa meni vähän niin, että aika vähän tuli siivottua. Anni laittoikin myöhemmin viestiä, että oli kyllä paras siivouspäivä ikinä ja samaa mieltä minäkin olin.

No mutta olin kuitenkin ostanut kukkasia, kun siivoaminen vähän jäi. Silmänkääntötemppuja on hyvä harrastaa toisinaan.  Sanoin kukista Essille. Hän vain tuumasi ettei niin huomaa kukkia, mutta ei hän toisaalta pölyjäkään ollut huomannut.

Minulla odottivat salaattiaineet kaapissa. Suunnittelin huolella, mitkä maut sopisivat yhteen. Olin ostanut salaattia, galiamelonia ja fetaa. Jääkaapissa olivat valmiiksi kurkku ja salaatinkastikeainekset. 

No siinä kävi sitten niin, että yhtään ei tehnyt mieli salaattia eikä sen tekemistäkään, joten saattoi käydä niin, että  kävelimme kadun yli lähipitseriaan hakemaan pitsan puoliksi. 

Illalla menimme meren rantaan laulamaan karaokea. 

Oli ihan järkyttävän kivaa ja näimme yhden ihanan rakastuneen pariskunnan, jonka faneiksi ryhdyimme, vaikka he olivat Porista.

Paras siivouspäivä ikinä!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pikapiipahdus Noblessneriin

Yhtenä Tallinna-aamupäivänä kävimme Noblessnerissa. Alueella on aikoinaan muun muassa rakennettu sukellusveneitä Venäjän keisarikunnan tarpe...